Az értékesítési folyamat segítségével egy ügyfélnél, akár több értékesítési folyamatot is elindíthatunk és lekövethetjük annak fázisait, státuszát.
A kollégáknak könnyebb lekövetnie a feladataikat, nem fog elfelejtődni egy-egy ügyfél felhívása, meglátogatása, így növelhető a sikeresség és az ügyfél megtartása.
Első körben létre kell hoznunk a folyamat státuszokat.
Ezek például:
Ezek után létrehozhatunk egy értékesítési folyamatot, ahol ki kell jelölnünk egy ügyfelet és egy kapcsolattartót.
Meg kell adnunk egy kezdő státuszt. A kezdő státusz fogja eldönteni, hogy a kapcsolattartónak mikor kell elvégeznie a feladatot. A mentéskor a kapcsolattartó azonnal kap egy naptári eseményt.
A feladat elvégzésével a kapcsolattartónak létre kell hoznia egy eseményt a feladat alapján és be kell állítania egy új státuszt a folyamathoz, ami meghatározza, hogy mikor kell a következő események megtörténnie.